niedziela, 6 września 2015

Bajgle pełnoziarniste



Wielki powrót po dłuższej przerwie. I z tej okazji witam Was wszystkich przepysznymi i zdrowymi bajglami pełnoziarnistymi. Dlaczego zdrowymi? Bo w całości z mąki pełnoziarnistej, z dodatkiem mielonego lnu, otrębów i ziaren. Do tego mąka składa się z trzech rodzajów: orkiszowej, pszennej i żytniej. Bajgle wychodzą poprostu genialne. Nie kłamię! :D Idealne na śniadanie, z serem i warzywami. Można również zapakować do szkoły czy pracy. Roboty z nimi nie dużo, a jeśli macie maszynę do chleba, to praktycznie same się robią :)

Polecam zamiast tradycyjnego pszennego pieczywa. Takie bajgle to dużo zdrowsza i mniej kaloryczna opcja.

Skorzystałam z tego przepisu. Podaję z moimi zmianami.

Składniki na 15 sztuk:

·         25 g świeżych drożdży

·         2 łyżki miodu

·         1 1/2 szklanki letniej wody

·         4 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej

·         1 łyżeczka soli

·         2 łyżki oleju

·         2 łyżki lnu mielonego

·         2 łyżki otrębów pszennych

·         1 jajko do posmarowania wierzchu (ja wykorzystałam zalegające białko)

·         nasiona do posypania (u mnie sezam, czarnuszka, nasiona chia, siemię lniane i otręby pszenne)


W pół szklanki wody rozpuścić miód, dodać łyżkę mąki, drożdże i dobrze wymieszać. Odstawić do momentu, aż zaczną się pienić. Po tym czasie, wszystkie składniki połączyć i zagnieść ciasto (około 10 minut). Ciasto u mnie było dość lepkie, ale poradziłam sobie z tym smarując dłonie olejem przy formowaniu.

Z gotowego ciasta odrywać kawałek ciasta mieszczący się w garści. Uformować wałek, skleić jego oba boki, tworząc oponkę. Bajgle pozostawić do wyrośnięcia (30-50 minut). Następnie posmarować wierzch jajkiem i posypać nasionami. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 st. C i piec przez 15-18 minut na złoty kolor.


 

4 komentarze:

  1. Pyszności, mój mąż chciał zjeść wszystkie od razu�� zresztą ja też nie mogłam się oprzeć takie dobre��

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś uśmiechy mi nie wychodzą ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja powłowę swoich zamroziłam i potem wieczorem wyciągałam na sniadanie. Były prawie, jak świeże :)

    E.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pysznie chyba zrobię swoje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...