środa, 11 grudnia 2013

Sałatka gyros

Przepis na bardzo popularną sałatkę gyros. Chętnie jest przygotowywana zwłaszcza w okresie letnim, jako dodatek do grilla, ale i także na wszelkiego rodzaju imprezy. Dość szybka w przygotowaniu, stanowi ciekawą odmianę od tradycyjnych sałatek jarzynowych. Często przygotowywana w wersji warstwowej, ja jednak wymieszałam wszystko razem.

Składniki:
  • 1 mała kapusta pekińska (ja odcinam rdzenie z każdego liścia)
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 duża czerwona papryka
  • 1 duża pojedyncza pierś z kurczaka
  • 3-4 ogórki konserwowe
  • przyprawa kebab/gyros
  • 1 łyżka ketchupu
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 ząbek czosnku
Kurczaka pokroić w małą kostkę, obsypać przyprawą gyros, dodać rozgnieciony czosnek i łyżeczkę oleju. Wymieszać i odstawić na co najmniej  1 godzinę do lodówki. Kukurydzę odsączyć, pozostałe składniki pokroić na drobno. Kurczaka usmażyć, odsączyć na papierowym ręczniku, ostudzić. Wymieszać z pozostałymi składnikami. Ketchup wymieszać z majonezem, a na koniec z warzywami i kurczakiem. Można doprawić do smaku solą i pieprzem.

Ewka


1 komentarz:

  1. znam ten przepis i uwielbiam tą sałatkę u sumie cała rodzina z przyjemnością sie ja zajada :)
    u mnie teraz konkurs może się skusisz - zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2013/12/10000-rozdaniekonkurs-nr2.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...