wtorek, 10 grudnia 2013

Marchewkowo-owsiane ciasteczka


Przez ostatnie kilka dni namiętnie kupowałam kilogramy marchewki i wyciskałam z niej sok (witamina A zawarta w marchwi poprawia wzrok a z moim jest kiepsko:P ). Sok wypijałam a w pojemniku na odpady zostawała zmielona rozdrobniona część marchewki. Nie lubię wyrzucać jedzenia, dlatego postanowiłam wykorzystać "odpadki". I tak oto powstały pyszne, mięciutki ciasteczka marchewkowe z posmakiem korzennym, którymi z przyjemnością zajadała się moja prawie 1,5-roczna siostrzenica :)

Składniki:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 100 miękkiego masła
  • 1 jajo
  • 2 duże marchewki ( u mnie odpadki po wyciskaniu soku-ok 1,5 szklanki)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • dwie łyżeczki cukru z prawdziwa wanilią
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta imbiru
  • szczypta kardamonu
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • szczypta zmielonego ziela angielskiego
Płatki zmielić na mąkę w młynku do kawy. Zmielone płatki, mąkę, sodę, cukier z wanilią i przyprawy wymieszać. Miękkie masło utrzeć do białości z cukrem trzcinowym. Dodać jajo i marchewkę. Połączyć ze składnikami suchymi. Ciasto jest lekko klejące. Odrywać kawałki ciasta, tworzyć kulki wielkości orzecha włoskiego. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Kulki lekko spłaszczać. Ja swoje częściowo posypałam posiekanymi orzechami włoskimi, połówkami orzechów a niektóre zostawiałam bez dodatku. Piec ok 20-25 minut w 180 stopniach. Wyjąć na kratkę i ostudzić.
                                                         Przepis bierze udział w akcji:
Świąteczne prezenty
Smacznego! :)
Aga

1 komentarz:

  1. Fajny pomysł na wykorzystanie 'resztek', które przeważnie się wyrzuca... dziękuję za wpis w akcji menu party, jednak niestety,ale muszę go odrzucić, uzasadnienie w odrzuceniu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...