niedziela, 22 września 2013

Niedziela na słodko: Marchewkowe rogaliki z marmoladą



Kolejne rogaliki, tym razem z marchewką. Nie ukrywam, że lubię eksperymenty kulinarne i już nie raz dodawałam warzywa do słodyczy. Miałam już w swoim repertuarze ciasto z cukinią, marchewkowe, buraczkowe. Dlatego też nie mogłam przejść obojętnie obok tych rogalików. Są przepyszne, delikatne i kruche. Marchewka nie jest w ogóle wyczuwalna, ale nadaje piękny kolor.

Przepis pochodzi z tej strony. Od siebie dodałam jedno jajko i trochę mąki. Wydaje mi się, że dzięki temu ciasto wychodzi delikatniejsze.

Składniki:
  • 200g tartej marchewki na drobnych oczkach
  • kostka masła (nie wiedziałam o jaką ilość chodzi, dałam 250 g margaryny)
  • 2,5 szklanki mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 1 małe jajko
Dodatkowo:
  • marmolada (u mnie różana, ale lepsza byłaby np. brzoskwiniowa lub pomarańczowa)
Składniki ciasta zagnieść i wstawić do lodówki na 15 minut. Następnie odrywać porcje ciasta i podsypując mąką, wałkować na placek. Rozwałkowane ciasto podzielić na kilka trójkątów (u mnie po 8) i w górnej części układać marmoladę. Zwinąć rogaliki, umieścić na blaszce z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp. 180 st. C przez ok. 30 minut.
Przepis bierze udział w akcji:
Ewka

4 komentarze:

  1. Śliczny kolorek! Muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za udział w akcji - Ale Mniam Rogale!Nadzienie marchewkowe brzmi interesująco! przypomina mi się piosenka - marchewkowe pole :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cuudo. I jeszcze marchewkowe *.*
    zapraszam na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. kupiłaś mnie tymi rogalikami! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...