środa, 3 lipca 2013

Risotto z porem i cheddarem



Gdy w lodówce ma się tylko por i ser cheddar nie można za bardzo poszaleć jeśli chodzi o obiad. Jednak po przeszukaniu internetu znalazłam przepis na to dość proste, ale bardzo smaczne danie. Przypadło mi do gustu na tyle, że potem powtarzałam je jeszcze dwa razy, tylko w trochę innych wersjach. Gorąco polecam.

Składniki:
  • 100 g suchego ryżu
  • biała część z dość dużego pora
  • 2 łyżki masła
  • 1 oleju
  • 2 małe dymki
  • ½ litra bulionu warzywnego lub mięsnego
  • 3 łyżki startego na małych oczkach cheddara
  • pieprz
  • ½ kieliszka białego, półwytrawnego wina (u mnie domowe, z ryżu)
W garnku rozpuszczamy masło, dolewamy olej i wrzucamy pokrojone na drobno warzywa. Smażymy do zmięknięcia. Wsypujemy ryż i dobrze mieszamy, żeby dokładnie pokrył się masłem. Zalewamy winem i smażymy aż do całkowitego zredukowania płynu. Następnie dodajemy bulion, tyle, żeby pokrył całkowicie ryż. Ponownie smażymy aż do momentu wchłonięcia całego płynu, mieszając cały czas. Powtarzamy tę czynność aż do miękkości ryżu. Na końcu dodajemy cheddar i pieprz, dokładnie mieszamy. Podajemy na ciepło.

Ewka

3 komentarze:

  1. Świetne risotto. Też robiłam kiedyś takie z porem, jest pyszne ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Risotto robię dość często ale z porą jeszcze nie robiłam. Muszę wypróbować. Zapraszam do siebie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo w moim stylu :) Muszę posmakowac :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...