środa, 10 kwietnia 2013

Lokma



Po raz pierwszy na blogu prawdziwy zagraniczny „gość”, czyli Lokma. Małe, drożdżowe, słodkie kuleczki, które pochodzą z Turcji. Choć przygotowanie ich jest dosyć sporym wyzwaniem, myślę, że warto się trochę pobawić i wyczarować takie małe cuda. Ja nie zrobiłam ich tradycyjną metodą, tylko nakładałam łyżką, bo ciasto wyszło mi zbyt lejące. Dlatego też nie są tak idealnie okrągłe. Następnym razem dodałabym też trochę alkoholu, żeby nie piły tak tłuszczu.

Odważnych odsyłam do tego filmiku, można podpatrzeć, jak je zrobić oryginalną metodą. A tutaj połączenie obu sposobów.

Przepis pochodzi z tego bloga.

Składniki na duży, pełny talerz:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka wody
  • 16 g surowych drożdży
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cukru
  • szczypta soli
Składniki na syrop cukrowy:
  •  2,5 szklanki wody
  •  2,5 szklanki cukru
  • sok świeżo wyciśnięty z 1/4 cytryny
Najpierw przygotować syrop cukrowy. Wymieszać wodę z cukrem, umieścić na ogniu, zagotować i gotować aż do zgęstnienia syropu, ok. 15 minut. Następnie dodać sok z cytryny, wymieszać i pozostawić do wystudzenia.
Swoje ciasto przygotowałam w maszynie do chleba. Można też je zrobić przy pomocy miksera. Zrobić zaczyn z drożdży (ja zawsze robię w ten sposób: drożdże rozprowadzam w 1/3 szkl. ciepłego mleka, dodaję łyżeczkę cukru i łyżeczkę mąki, pozostawiam w ciepłym miejscu do podwojenia objętości). Gotowy rozczyn umieścić w misce wraz z pozostałymi składnikami i dobrze wyrobić. Ciasto powinno wyjść lepkie i miękkie. Pozostawić pod przykryciem, w ciepłym miejscu do podwojenia objętości.
W dużym garnku rozgrzać olej do 175 st. C (ja tutaj jak i do smażenia pączków zawsze używam smalcu w kostkach). Z ciast odrywać małe kulki, tak jak na podanym wyżej filmie lub nabierać łyżeczką i rzucać na rozgrzany tłuszcz. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Usmażone kulki maczać w zimnym syropie cukrowym.

 
Przepis bierze udział w akcji:

Ewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...