wtorek, 25 grudnia 2012

Tort ferrero rocher



Prawdziwy świąteczny wypiek :) Ciężkie, mega słodkie ciasto. No ale takie święta są raz do roku, więc można sobie pozwolić. Ciasto bardzo smaczne i sycące, jednak następnym razem dałabym połowę mniej czekolady, bo jak dla mnie krem był zbyt intensywny w smaku.
Przepis z tej strony, z moimi zmianami.

Składniki na ciasto:
  • 5 jajek
  • 5 łyżek cukru
  • 200 g mielonych orzechów laskowych
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na masę:
  • 200 g masła
  • 2 gorzkie czekolady (u mnie w sumie 180 g)
  • 5 kopiastch łyżek nutelli (u mnie podobny wyrób – Nuttina z polo marketu)
  • 2 wafelki orzechowe „Góralki"
Wymieszać suche składniki. Oddzielić białka od żółtek. Ubić białka na sztywną pianę. Dodając stopniowo cukier, dalej ubijać, aż piane będzie lśniąca. Następnie dodawać po jednym żółtku i dalej ubijać. Na końce dodawać porcjami suche składniki, po każdej części delikatnie mieszając masę. Przełożyć wszystko do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy o śred. 21 cm i piec w 180 st. C przez ok. 40 min, do suchego patyczka.
Czekoladę rozpuścić na parze, ostudzić (uważać, żeby nie stężała). Masło ubić na puch, dodać czekoladę i nutellę, dokładnie wymieszać. Dodać rozdrobnione wafelki (ja rozdrobniłam je w opakowaniach tłuczkiem do mięsa) i wymieszać.
Ciasto przekroić na pół (np. nitką), na jedną część wyłożyć połowę masy, przykryć drugim blatem i obłożyć resztą masy. 
 
 Ewka

3 komentarze:

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...