wtorek, 18 września 2012

Ptysie z kremem budyniowym

Deser z urodzinowego menu:)

Składniki na ciasto ptysiowe:
  • 200 gr mąki tortowej 
  • 100 gr masła lub margaryny
  • 250 ml wody 
  • 5 jajek 
  • szczypta soli 

Składniki na nadzienie:
  • budyń waniliowy( można samemu ugotować budyń-ja miałam mało czasu, więc skorzystałam z gotowego)
  • 100 g miękkiej margaryny

Ptysie:
Masło z wodą i szczyptą soli doprowadzić do wrzenia. Dodać przesianą mąkę do wrzątku i dalej gotować na małym ogniu stale mieszając. Gdy ciasto zrobi się gładkie, lśniące i zacznie odstawać od brzegów garnka zdjąć z ognia i wystudzić. Stopniowo dodawać jaja, mieszając mikserem do uzyskania jednolitego ciasta. Rękawem cukierniczym lub łyżką formować ptysie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 20 minut w 200 stopniach, potem zmniejszyć temperaturę do 170 i piec 10 minut . Nie otwierać piekarnika przed upływem 15 minut, bo ciasto opadnie. Po upieczeniu ostudzić ptysie i przekroić.
Nadzienie: 
Budyń ugotować według instrukcji na opakowaniu i ostudzić. Margarynę "rozbić"mikserem. Dodać budyń i miksować do uzyskania jednolitej masy.
Dolną część ptysia wypełnić masą, przykryć górną częścią i posypać cukrem pudrem.



Smacznego!
Aga

3 komentarze:

  1. Ile ptysiów wychodzi z tych składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wyszło 17, jak nakładałam ciasto, to mniej więcej o średnicy kubka (większa niż szklanki) :)

      Usuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...